-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29765 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:27

چرا امام بايد از جانب خدا تعيين شود ؟
بر طبق ادّله و براهين عقليه امام بايد معصوم باشد يعني داراي يك نيروي غيبي باشد كه از خطا و اشتباه و گناه و سهو و نسيان به طور كلّي و صد در صد مصونيّت داشته باشد تا در حفظ و اجراي قوانين آسماني از خطا و اشتباه محفوظ باشد . اگر امام هم مانند ساير مردم در معرض خطا و اشتباه و گناه باشد لازم مي آيد احكام و قوانيني كه از جانب خدا براي هدايت و تكامل انسانها نازل شده در بين آنها محفوظ نماند و همواره در معرض تغيير و تبديل باشد . در حالي كه امام را براي همين جهت مي خواهيم كه حافظ و مجري احكام واقعي الهي باشد . به علاوه از قرآن كريم هم استفاده مي شود كه امامت به افرادي كه به خويشتن يا ديگران ستم مي كنند يعني معصوم نباشند نخواهند رسيد . « اذا يتلي! ابراهيم ربه بكلمات فاتمين ، قال اني جلعتك للناس اماما قال و من ذريتي قال لاينال عهدي المظالمين » در ذيل اين آيه حضرت ابراهيم ( عليه السلام ) به خدا عرضه مي دارد آيا از نسل من كسي به امامت مي رسد خدا پاسخ داد عهد من يعني امامت به ستمكاران نخواهد رسيد و همچنين از روايات لزوم عصمت در امام استفاده مي شود بنابراين امام يك فرد عادّي نيست بلكه شخصي است كه بواسطه لياقت و كمالات ذاتي عالم به جميع احكام و قوانين واقعي الهي است و در طريق حفظ و اجراي آن قوانين صد در صد بيمه شده و مصونيّت كلّي دارد . وقتي عصمت در امام ضرورت پيدا كرد اثبات مي شود كه كسي مي تواند امام را تعيين كند كه معصوم شناس باشد ، از روح و دل و حقيقت افراد كاملاً اطّلاع داشته باشد و جز خدا و رسول كسي معصوم شناس نيست . مردم هرگز نمي توانند معصوم واقعي را بشناسند تا او را به امامت انتخاب كنند . مردم از ظواهر افراد خبر دارند امّا از واقع و خميره ذاتشان اطّلاع ندارند تنها خدا و پيغمبر است كه از ظاهر و باطن اشخاص و باطن وجودشان اطّلاع دارند و مي توانند معصوم را تشخيص دهند .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.